A Prática Reflexiva do Professor na Educação Inclusiva no Ensino Técnico Integrado ao Médio
DOI:
https://doi.org/10.47734/lm.v18i30.2149Palavras-chave:
formação de professores, educação inclusiva, reflexão críticaResumo
Este artigo é um esboço de um projeto de pesquisa do doutorado que está iniciando os estudos relacionados à formação de professores na perspectiva da reflexão crítica na Educação Inclusiva de pessoas com necessidades educacionais especiais. O mesmo se propõe a uma reflexão sobre a prática docente em um Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo no Curso de Ensino Técnico Integrado ao Médio. Alicerça-se na teoria sócio-histórico-cultural, na reflexão crítica das práticas docentes e no paradigma da Pesquisa Crítica de Colaboração PCCol. Para tanto, pretende utilizar-se de levantamento documental da legislação em torno do assunto, filmagens de aulas, sessões reflexivas e criação/aplicação de curso de Formação continua para os professores.
The Reflective Practice of the Teacher in Inclusive Education in Technical Education Integrated to High School
Abstract
This article is a sketch of a doctoral research project which is starting here the studies regarding the teaching formation in the perspective of critical reflection in Inclusive Education for people with special educational needs. The same is proposed to a reflection about the teaching practice at a Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo in the High School Course Integrated to Technician. It is based on socio-historical-cultural theory, critical reflection of teaching practices and the PCCol Collaborative Critical Research paradigm. Therefore, the intention is to use the documentary survey of the legislation around the subject, filmed classes, reflective sessions and creation / application of a continuing training course for teachers.
Keywords: teacher education, inclusive education, critical reflection
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